onsdag 30 juni 2010

Äntligen sommarvärme

Visst har det blivit ett fantastiskt sommarväder? Jag njuter av värmen för fulla muggar. Idag har jag suttit i solen med en skål jordgubbar och en färsk läkartidning. Jag har läst om alla studenter som läser läkarutbildningen utomlands och som betalar höga terminsavgifter för sin utbildning. Då känner jag mig lyckligt lottad som får läsa i Sverige. Jag tror att studenterna får en lika bra läkarutbildning utomlands som i Sverige, men det är säkert en fördel om man får göra sin praktik på svenska sjukhus (om man vill jobba i Sverige, vill säga). Då lär man sig det svenska sjukvårdssystemet och man förstår dessutom vad patienterna säger.

Nu ska jag ägna resten av veckan åt sommarshopping, jordgubbsätande och att umgås med familjen. Håll tummarna för att värmen håller i sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar