söndag 6 juni 2010

Sommarlov!

Så är det alltså konstaterat: jag klarade vårterminens sista tenta och kan därmed inkassera samtliga vårterminens 30 hp. Skönt! Jag vågar aldrig ta ut ett godkänt tentaresultat i förväg, men nu när det är bekräftat att jag är godkänd så kan jag slappna av. Jag har SOMMARLOV! Jag behöver inte känna någon press över att plugga inför en omtenta. Jag kan bara ta det lugnt och slappna av tills höstterminen börjar.

Sommarlovet, godkänt tentaresultat och lite annat smått och gott firades förstås med en tårta. Senare på kvällen blev det god mat och ett glas vin. Imorgon väntar en hel del hushållsarbete. Lägenheten ska putsas och fejas, tvätten tvättas och disken bli skinande ren - såna där bestyr som man lämnar åt sidan strax innan tentan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar