onsdag 13 juni 2012

Första dagen som underläkare!

Idag är en smått historisk dag för mig. Jag har nämligen jobbat min allra första dag som underläkare. Dagen gick mest ut på att lära mig alla rutiner och att hjälpa till med avdelningsarbetet. Jag har bl.a. ordinerat läkemedel, skrivit recept och titulerat mig "läkare" för första gången i mitt liv. Dessutom har jag förstås fått ta hand om mina första alldeles egna patienter. Nu har jag kommit hem från arbetsdagen och är alldeles lycklig över att äntligen ha fått arbeta som läkare på riktigt!

Igår var jag på en allmän introduktion för alla sommarvikarier på sjukhuset. Jag fick bl.a. en rundtur på sjukhuset, en genomgång av journalsystemet, tillgång till passerkort och koder och föreläsningar i olika ämnen som t.ex. sekretess. Det var trevligt att mjukstarta jobbet med lite allmän information. Imorgon ska jag börja arbeta mer självständigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar