söndag 2 september 2012

Sista dagen på sommarlovet

Sommaren har gått i en rasande fart. Jag har jobbat som underläkare och därefter varit ledig i tre veckor. Det var jättekul att jobba, men jätteskönt att få vara ledig också! På min lilla semester var jag utomlands en vecka, hos familj och släkt en vecka och hemma i Stockholm en vecka. De sista veckorna på jobbet var ganska intensiva med överbeläggningar och personalbrist, vilket resulterade i att vi alla på avdelningen fick gå på högvarv. Jag fick verkligen lära mig att försöka effektivisera och prioritera mitt arbete, men det blev ändå en del övertidsarbete.

Imorgon börjar jag termin 11. Ojojoj vad fort tiden har gått! Jag kan fortfarande minnas nästan i detalj hur det var att börja termin 1, med upprop, "kollo", ny stad, nya vänner, nytt sätt att plugga osv. Nu börjar den långa resan mot läkarexamen dock närma sig sitt slut. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar