onsdag 24 november 2010

KI 200 år

Förra veckan var jag i Globen därför att KI hade sin jubileumsgala där. KI fyller nämligen 200 år i år och firade det genom att hyra Globen för en kväll. Kvällen var väldigt trevlig och bäst av allt var att The Ark uppträdde. Tyvärr var jag tvungen att gå hem ganska tidigt (åtminstone tidigt för att vara utekväll), eftersom jag skulle på föreläsningar morgonen därpå.

Just nu är jag mitt upp i infektionskursen. För tillfället handlar föreläsningarna om tropikmedicin, vilket är väldigt intressant. Att läsa om tropikmedicin gör mig så oerhört tacksam över att bo i Sverige - här slipper vi malariamyggor, tsetseflugor, spolmaskar och andra otrevligheter. Dessutom behöver vi inte dö av diarréer, luftvägsinfektioner och sjukdomar som går att vaccineras mot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar