onsdag 28 mars 2012

Barnkirurgi

Dagarna har sprungit iväg väldigt fort. Jag har bl.a. haft en kort (men intensiv) kurs i barnkirurgi. På 3,5 dagar skulle vi hinna med att lära oss en hel bok om barnkirurgi, -ortopedi, -gynekologi och -urologi. Dessutom hade vi även seminarier, praktik på olika mottagningar och jourplacering under samma kurs. Kursen avslutades med ett muntligt förhör, som gick bra för mig. Men jag hade å andra sidan ägnat varje ledig timme åt att plugga under barnkirurgikursen.

Även om kursen var intensiv och alldeles för kort, så lärde jag mig jättemycket. Kursledaren höll dessutom KI:s kanske mest pedagogiska och lärorika seminarier. Jag hade dock önskat att kursen vore längre. Tidigare var kursen minst två veckor, men nu är den inte ens en vecka. I stället har vi bl.a. fått mer tid för studentvalda kurser. Jag hade föredragit att ha en något längre pediatrikkurs och något kortare SVK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar