måndag 12 november 2012

Två SVK:er kvar

Nu återstår det bara två kurser på läkarprogrammet och sedan tar jag examen. Jag har börjat räkna ner veckorna nu! :-) Förra veckan började jag den första kursen som är en kirurgikurs, som hittills är väldigt bra. Därefter ska jag läsa en akutkurs, som jag ser väldigt mycket fram emot.

I helgen har jag firat att jag klarade integrerad sluttentamen. Den tentan kändes som den svåraste den här terminen. Föräldrarna bjöd på finmiddag i fredags för att fira. I lördags firade jag med några kompisar. Igår tog jag det bara lugnt, om man bortser från den härliga djurgårdspromenaden på förmiddagen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag går i nian och ska snart välja gymnasieval! Jag tror att jag kommer välja NA. Eftersom läkare skulle bli intressant! Men vad hade du för slutbetyg på grundskolan? Och i gymnasiet? Var det svårt för dig att komma in på läkarlinjen?

ST-läkaren sa...

Jag hade 20,0 på gymnasiet, vilket var max när jag sökte läkarprogrammet. Numer är det andra regler som gäller och 22,5 är max. Det är svårt att komma in på läkarprogrammet eftersom det brukar krävas att man har högsta betyg eller höga poäng på högskoleprovet.

Erica sa...

Vilken fin blogg! Hit ska jag komma tillbaka fler gånger! :)

Låter som intressanta kurser! :)
Själv pluggar jag till sjuksköterska, också i Stockholm, och tycker att det är väldigt intressant.

ST-läkaren sa...

Trevligt! Hur långt har du kommit på sjuksköterskeutbildningen? :-)

Frida sa...

Härligt med bara två kurser kvar! Längtar tills jag också bara har de kvar :)

Skicka en kommentar