torsdag 24 januari 2013

Tillbaka till verkligheten

Jag börjar så sakta komma ur dimman av glädje över examen och återvända till verkligheten. Jag är självklart fortfarande lika glad över examen, men jag har samtidigt börjat inse att flyttlådorna inte packar sig själva. ;-) Jag ska ju nämligen börja flyttpacka inom kort och installera mig i min nya stad och nya lägenhet.

Samtidigt som jag är jätteglad över examen, så känns det ändå lite vemodigt att ha slutat läkarprogrammet. Alla trevliga kursare kommer att spridas ut över Sveriges avlånga land och vi kommer inte att träffas lika ofta som förut. Somliga kommer jag kanske aldrig att träffa igen. Samtidigt känns det spännande att få byta miljö och stifta nya bekantskaper, att få jobba på riktigt och få en lön som trillar in på kontot varje månad.

3 kommentarer:

FiaLisa sa...

Ja visst är det härligt med lön :) Lycka till med nya staden och jobbet.

Anonym sa...

Grattis till examen. Bra jobbat!!

Jag har faktiskt en liten fråga du kanske kan hjälpa mig att svara på. Är det verkligen möjligt att få en inflammation när man käkar penicillin? Alltså jag har just nu halsfluss, och har fått hemska skavsår i form av vattenblåsor på stortån. Nu känns det och ser ut som att skavsåren är inflammerade, men borde inte penicillin förhindra det? Just det här penicillinet kanske inte motverkar inflammation i tån om det är mot halsfluss?

Lycka till med AT:n! :)

Anonym sa...

Hej! Vilken fin blogg! Kan du inte skriva dels lite tips inför första ulviket och också hur du tänkte när du sökte och valde AT ort? Lycka till med allting!

Skicka en kommentar