torsdag 28 mars 2013

Efterlängtat

Igår gick jag på shoppingrunda på stan tillsammans med en kompis, tillika AT-kollega. Jag hittade en mycket fin, men lite dyr, pryl som jag länge hade önskat mig. Jag tänkte instinktivt lämna tillbaka prylen till affärshyllan, som jag brukar göra med saker som jag inte har något absolut behov av. Sedan tittade jag och min vän på varandra och log: vi har ju precis fått vår allra första riktiga månadslön som nyblivna AT-läkare. Jag var tvungen att gå in och titta på mitt konto, direkt när jag stod i butiken. Jajamen, där fanns lönen. Jag kunde nästan inte riktiga förstå att det var sant. Efter mer än 5,5 års studier har jag äntligen en lön!

Och prylen? - Den fick följa med hem! :-)

3 kommentarer:

FiaLisa sa...

Visst är det härligt med lön :) När jag sitter på tråkiga möten som ibland kan vara förvillande lika seminarier från studietiden så brukar jag luta mig tillbaka, le för mig själv och tänka: Jag får betalt för att sitta här.

Anonym sa...

Haha... Vad underbart det var att läsa detta! Det finns hopp!jag ser verkligen fram emot att få uppleva det där själv... Av ren nyfikenhet - vad var det Pryl?

ST-läkaren sa...

Ja, det är verkligen skönt att ha en lön efter all kandidattid!

"Prylen" var en fin designer-lampa. :-)

Skicka en kommentar