onsdag 22 december 2010

Jullov!

För en dryg vecka sedan hade jag en tenta som täckte 48 högskolepoäng - nämligen internmedicintentan. Nästan ett helt års studier tentades av under en 6 timmar lång tenta utan rast. Efter att ha svarat på frågor om allt från tyreostatikabiverkningar och cortimyk-innehåll till ulcerös colit-behandlingar och orsaker till AV-block III, belönade jag mig själv med att gå på Luciabalen. Luciabalen var väldigt trevlig med god mat och trevligt sällskap. Det enda som saknades var en representant för Nobelpriset i medicin.

Igår fick jag veta att jag har klarat internmedicintentan. Det känns jätteskönt! Eftersom jag inte behöver göra resttentan så innebär det att jag kan ta jullov nu. Årets sista dag på svk-kursen är också avklarad, så nu kan jag njuta av julen hemma med familjen. Det känns väldigt välkommet efter en intensiv höst!

2 kommentarer:

Skicka en kommentar