måndag 30 januari 2012

Dugga i gyn/obs

Förra veckan avslutades med en illa genomförd dugga i gynekologi och obstetrik. Jag hade förberett mig rätt så bra, men tyvärr var inte dugga-ansvariga lika förberedda. För det första fanns det inte platser till alla i salen, så en del fick sitta och skriva duggan i knät. En förvirrad duggavakt tittade storögt på oss när det vällde in studenter genom dörren och alla sittplatser redan var upptagna. För det andra hade vi fått höra att det skulle bli en enkel dugga med självrättning, men när vi kom in i salen sa de i stället att duggan skulle rättas av lärarna och kunde underkännas. Nåväl, det låter väl ändå rimligt, tänkte jag. Tyvärr visade det sig dock att duggan var svårare än vad de hade sagt i förväg. Den innehöll dessutom frågor på saker som vi inte hade gått igenom ännu. Till råga på allt var en del frågor otydliga och när några studenter bad om att frågorna skulle förtydligas, så ropade duggaledaren att hon minsann inte tänkte svara på några frågor alls. Suck, där satt jag med en fråga som jag kanske missförstod och i så fall helt förlorade poäng på.

Många studenter var förstås upprörda efteråt. Det är respektlöst mot oss studenter (som ägnat mycket tid åt att förbereda oss inför duggan) att skriva en så dålig dugga och dessutom genomföra den så nonchalant.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trist! Hoppas att du klarade dig!

ST-läkaren sa...

Jag klarade duggan. :-)

Skicka en kommentar