lördag 14 januari 2012

Mentorsdag med självskattningsformulär

Igår var sista dagen på termin 9. Terminen avslutades med en dag hos mentorn. Det var trevligt, som vanligt (jag har en väldigt bra mentor). Jag förstår dock fortfarande inte riktigt meningen med självskattningsformuläret, som kursledningen tvingar oss att fylla i och utvärdera varje mentorsdag. Självskattningen är i grunden en bra idé - tanken är att vi ska utvärdera vad vi är bra och mindre bra på, samt att vi ska upptäcka vad vi behöver förändra hos oss själva. Problemet är att frågorna på utvärderingen känns väldigt inriktade på hur vi är som läkare, vilket inte alltid är så lätt att svara på som läkarstudent.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dessutom är det samma papper oavsett om man är i början eller i slutet av utbildningen. Känns rent ut löjligt att fylla i något sådant 2 ggr (VC-placering o mentor på sjukhus) under T2. "Mina styrkor" o " Mina förbättringsområden" liksom, hahaha, vilket skämt när man precis börjat.

ST-läkaren sa...

Nämen, jag som trodde att de åtminstone hade plockat bort formuläret för er som går preklin! Men av din kommentar att döma använder de samma formulär fortfarande, trots våra klagomål...

Skicka en kommentar