torsdag 31 maj 2012

Sommarlov!

Idag var sista dagen på min SVK, vilket innebär att jag har sommarlov nu. Härligt! Kursen avslutades med en examination, kursutvärdering och fika. Efter det konstaterade vi att T11:orna på kursen hade haft sin allra sista dag på läkarutbildningen. Imorgon tar de examen. För min del väntar ett minilov och sedan ska jag börja jobba som underläkare.

Nu kan jag inkassera ytterligare 30 hp till samlingen. Bara 30 hp kvar till examen! Den här terminen har varit intressant och rolig, men nu ska det bli jätteskönt att få jobba lite och pröva sina vingar som "riktig" läkare, i stället för att svansa runt som läkarkandidat. Det roligaste den här terminen var helt klart pediatrikkursen. Jag skulle nog kunna tänka mig att bli barnläkare. Gynekologi och obstetrik går nog däremot bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar