söndag 9 maj 2010

Dags för SVK

Den här veckan avslutades medicinkursen för den här terminen och återkommer igen till hösten. Nu tar svk-perioden vid fram till sommaren. Svk står för "studentvald kurs" och innebär att vi studenter har fått rangordna vilka kurser som vi helst vill läsa ur ett givet kursutbud. Sedan har lotten fått avgöra vilken av kurserna som vi får läsa. Jag hade tur och fick mitt förstahandsval. Min kurs kommer att handla om det ofödda och det nyfödda barnet, om den gravida kvinnan, förlossningen och tiden strax efter förlossningen. Det verkar vara en fullmatad kurs med långa dagar, mycket föreläsningar, praktik och nattjänstgöring, men jag ser fram emot den mycket. Från äldrekursare har jag hört blandade åsikter om min svk-kurs, så jag hoppas verkligen att jag kommer att bli nöjd med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar