torsdag 7 mars 2013

AT-introduktion

Introduktionen på AT pågår hela veckan. I tisdags fick vi introduktion till journalsystemet, Pascal (där man ordinerar läkemedel till vissa patienter) och intranätet. Igår tränade vi akutmedicin hela dagen. Idag blev jag introducerad till kirurgakuten och imorgon ska jag bli introducerad till en kirurgavdelning. Jag kommer nämligen att ha min första placering på kirurgen. Hittills har jag fått ett väldigt gott intryck av sjukhuset, även om det fortfarande känns lite rörigt med alla nya intryck.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en bra blogg! AT-intervjuerna närmar sig och jag undrar ifall du kan berätta lite mer detaljerat om dina intervjuer som du var på? Vilka frågor ställdes? Någon speciell fråga som kändes svår att svara på? Vore jätte snällt om du kunde komma med några bra tips :-)
/Klara

Skicka en kommentar