lördag 28 augusti 2010

Nedräkning inför terminsstart

Nedräkningen inför skolstarten har börjat. På måndag drar allvaret igång igen. Det ska bli spännande och roligt att börja en ny termin. Termin 6 kommer att innehålla andra halvan av medicinkursen samt en valbar kurs. Min termin börjar med tre veckor VFU (d.v.s. praktik ute på olika sjukhusavdelningar och mottagningar).

Sommaren har varit bra, men har gått så otroligt fort. Jag har inte gjort hälften av allt som jag hade tänkt mig, men det gör inte så mycket. Det jag inte har gjort den här sommaren kan jag ju alltid ta igen nästa sommar. :) Sambon och jag hann i alla fall med ett liten mini-semester innan terminsstart, vilket var jätteroligt. Dessutom har jag fått chans att vila ut ordentligt, vilket var välbehövligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej fina du!!

jag har en fråga till dig. finns det en kvot i KI's läkarutbildning där man söker med bara 22,5 i snitt d.v.s utan högskoleprovet!!? Utan är Högskoleprovet ett krav oavsett :S

jätte tacksam för svar!!!

ST-läkaren sa...

Hej!

Enligt vad jag vet så måste man skriva högskoleprovet för att numer kunna antas till läkarprogrammet på KI. Hp-resultatet används som skiljekriterium vid lika meriter i betygsurvalet. Hp-resultatet används också i en egen kvotgrupp, samt som urvalsmodell om man vill söka till läkarprogrammet via PIL.

Vänliga hälsningar läkarkandidaten

Skicka en kommentar