torsdag 19 augusti 2010

Sommarjobbsfunderingar

Nu har jag jobbat sista dagen för den här sommaren. Det känns faktiskt lite tråkigt, för jag trivs så bra på mitt sommarjobb. Stämningen är bra, kollegorna är trevliga, arbetsuppgifterna är roliga och tempot är alldeles lagom. Kollegorna verkar nöjda med mig också. Chefen sa att jag väldigt gärna får komma tillbaka nästa sommar, vilket jag gärna gör.

Många av mina kursare har jobbat som undersköterskor i sommar. Jag funderar på om jag också borde göra det nästa sommar, men i så fall kan jag ju inte jobba på mitt "gamla vanliga" sommarjobb. Jag har jobbat som vårdbiträde på ett äldreboende för några år sedan, men jag har aldrig jobbat som undersköterska på ett sjukhus. Det kanske skulle vara en bra erfarenhet? Förutom patientkontakt, så borde uska-jobbet ge en hel del insikter i hur sjukhusmiljön ser ut för andra yrkesgrupper än för läkare, vilket kan vara nyttigt. Det kan också ge lite nyttiga kunskaper i hur vårdapparaten fungerar. Dessutom ser det bra ut i CV:t (rent krasst).

Som tur är behöver jag ju inte fundera över nästa sommars sommarjobb än. Nu ska jag njuta av ledigheten i några dagar, innan skolan börjar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar