måndag 30 augusti 2010

Ringrostig...

...så känner jag mig nu, efter att ha återkommit till verkligheten på sjukhuset. Jag har glömt en hel del internmedicin under sommarlovet, så nu är det dags att börja repetera teorin igen. Med. (en tjock bok om internmedicin) har åkt fram ikväll tillsammans med en EKG-linjal och föreläsningsanteckningar. Som tur är så börjar kunskaperna snabbt att göra sig påminda igen, när jag läser igenom mina gamla anteckningar från vårens medicinkurs.

Egentligen hade jag tänkt att repetera internmedicin under sommarlovet, men som vanligt hade jag lite för ambitiösa tankar om mig själv inför lovet. ;-) Jag har med andra ord varken rört min medicinbok, mina kollegieblock eller pärmar med anteckningar under sommaren.

Nu: mer medicinboksläsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar