tisdag 19 oktober 2010

Akutenvecka

Idag börjar min vecka på akuten. Jag ska gå med olika läkare varje dag och förhoppningsvis få se en stor bredd av internmedicinska akutpatienter. Jag kommer att få vara med på både dagpass och kvällspass. Jag har redan varit placerad på akuten en gång och då var det väldigt lärorikt, så jag hoppas att det blir lika bra den här gången.

Jag känner mig lite stressad nu. Jag kommer att ha långa dagar på akuten och om det blir som förra gången, så kommer jag snarare att gå hem för sent än för tidigt. Det var många läkare som ville utnyttja kandidaterna som gratis arbetskraft förra akutenveckan. Jag satt och dikterade halva natten, kändes det som. Problemet är att jag inte hinner med att stanna så länge den här veckan. Jag har två arbeten som ska lämnas in efter helgen, en hel hög med föreläsningsanteckningar att läsa, jobb på lördag och en hel del saker att göra hemma. Dessutom vill jag försöka hinna med att träffa mina kompisar åtminstone en kväll. Jag ska försöka få det att gå ihop. Min ryggsäck att fullpackad med kompendier som jag ska försöka läsa på vägen till sjukhuset. Det gäller att utnyttja alla minuter som går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar