torsdag 14 oktober 2010

Geriatrikvecka

Nu är dermatologi- och venerologikursen avslutad och duggad. Jag tycker att dermatolgi är väldigt intressant och jag är väldigt nöjd med den gångna kursen. Duggan gick bra. Riktigt bra, faktiskt. Den bestod av två delar. På första delen fanns en rad olika bilder med hudsjukdomar som skulle diagnostiseras. På den andra delen låg fokus på undersökningar och behandlingar.

Den här veckan är jag på en geriatrikavdelning, som jag trivs väldigt bra på. Jag har trevliga handledare och trevliga patienter. Jag har upptäckt att det är väldigt lärorikt att vara på geriatriken. Många patienter har alla möjliga statusfynd, som jag lär mig otroligt mycket på att undersöka. Jag kan glatt konstatera att jag har blivit bra på att känna igen blåsljud på hjärtat och att lyssna på lungor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar