söndag 21 augusti 2011

Lite shopping och besök hos föräldrarna

Nu tror jag att jag har svarat på alla frågor som har trillat in till mig under sommaren. Antingen har jag svarat med ett blogginlägg eller i kommentarsfältet under blogginläggen. Om jag trots allt har missat att svara på någon fråga, så skicka in den på nytt. :)

Den här veckan har jag hunnit med ett besök hos mina föräldrar, picknick med några vänner och lite småutflykter. Dessutom har jag passat på att shoppa lite krimskrams och lite nya kläder. Vem kan motstå halva reapriset? ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej!

stämmer det att man från och med T8 får betalt för att jobba som underläkare??? har iaf fått höra det...vad ligger lönen på, ungefär?? =)

sen undrar jag hur man ska hinna plugga och jobba samtidigt :S blir det inte lite svårt

ST-läkaren sa...

Hej!

Efter termin 9 kan man börja jobba som läkare under handledning. För att få betalt måste man jobba på fritiden, så man får alltså inget betalt för det jobb man gör under "skoltid". Jag vet inte vad lönen ligger på exakt, men jag vet att lönen är låg med tanke på den långa utbildning och det ansvar man har.

En del läkarstudenter hinner arbeta extra under hela utbildningen, medan andra inte hinner jobba något alls. Det beror på hur mycket tid man måste lägga ner på skolarbetet och vad man prioriterar att göra på fritiden.

Skicka en kommentar