torsdag 22 september 2011

Exchange program at KI

Question: Dear coordinator,
I am a medical student now studying in azerbaijan medical university at 5th course, I have visited stockholm and the university and i really liked to study here. I would like to know weather your respected university provide transfer or residentship program which i can take part in.
Many thanks for your help.
Regards

Answer: Dear medical student,
I'm afraid I don't know much about the exchange programs (I'm a medical student too). Please contact the Institutional Erasmus Coordinator Anna Dahlerus at Karolinska Institute for more information: anna.dahlerus@ki.se. I'm not sure whether Anna Dahlerus is involved with the exchange students from Azerbaijan, but I think she can tell you who to contact for further information.
Best regards

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejhej!
jag vet att du säkert fått denna fråga flera gånger men jag måste bara säga:
jag är en tjej som går andra året på den naturvetenskapliga linjen, och min störtsta dröm är att komma in på läkarlinjen MEN problemet är den att jag har blandade MVG:n och VG:n så tänkte plugga upp betygen på komvux, men min fråga är hur lång tid tar det att plugga på komvux? handlar det om flera år eller några månader och så har jag en till fråga (haha) om man vill söka via PIL, måste man ha full pott på högskoleprovet elelr hur fungerar det? PS, din blogg är sjukt inspererande!!

ST-läkaren sa...

Hej!

Det är individuellt hur lång tid det tar att läsa upp betygen på komvux. En del läser upp betygen i några ämnen på en termin, medan andra läser upp betygen under ett par år. Ofta brukar komvux-kurserna sträcker sig över ett halvår eller ett år, och man kan själv välja hur många kurser man vill läsa samtidigt.

Man behöver inte ha full pott på högskoleprovet för att söka PIL. Jag tror att det brukar behövas 1,7 för att bli kallad till PIL.

Lycka till!

Skicka en kommentar