söndag 7 oktober 2012

Hela Sverige bakar

Jag är väldigt förtjust i att baka (och laga mat, även om jag inte är så bra på det) och brukar titta på alla möjliga matlagningsprogram på TV. Idag har jag precis tittat på det tredje avsnittet av Hela Sverige bakar, som är ett tävlingsprogram som går ut på att kora Sveriges bästa hemmabagare. Det är ett mysigt program där man både kan få tips, inspiration och lärdomar. När jag ser på programmet kan jag dock inte låta bli att undra hur uttagningen av de tävlande gick till. Det förvånar mig att några av deltagarna exempelvis häller glasyr i stället för frosting på en cupcake, aldrig tidigare har bakat rulltårta, inte vet vad en drömtårta är, inte kan baka en tårtbotten o.s.v. Jag vet många (inklusive jag själv), som klarar av allt detta utan problem (och jag skulle aldrig kunna kalla mig själv för en av de bästa hemmabagarna). Det finns förstås många duktiga deltagare i programmet också, men jag hade förväntat mig att alla tävlande skulle hålla en väldigt hög nivå.

Gissa vad jag ska göra nu! Baka, så klart!

PS: Jag har blivit erbjuden AT-intervjuer!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar