lördag 13 oktober 2012

Jag har fått AT!

Den senaste tiden har det varit en nervös väntan i klassen, eftersom många har sökt AT och väntat på besked. Först fick vi sitta i flera dagar med mobilerna i händerna och vänta på intervjuförfrågningar. Fantastiskt nog blev jag erbjuden intervju på alla fyra ställen jag hade sökt, men eftersom två intervjuer krockade med varandra så fick jag tacka nej till den ena. Därefter var det en nervös väntan på att få genomföra intervjuerna. Vad kommer de att fråga mig? Vilka är mina positiva och negativa sidor? Kommer de att tycka om mig? Kommer de att ställa medicinska frågor?

Väl framme vid intervjuerna insåg jag att jag hade oroat mig lite i onödan. Alla tre intervjuerna var trevliga och frågorna blev ungefär som jag trodde. Efteråt kändes det ganska bra, men jag kunde ändå inte låta bli att analysera vad jag hade sagt. Kanske borde jag ha uttryckt mig annorlunda ibland? Framgick det hur intresserad jag verkligen är av att göra AT på just det sjukhuset? Såg inte den ena läkaren lite ogillande ut?

Efter ett par dagars nervös väntan fick jag beskedet att jag har blivit erbjuden AT på två av sjukhusen och blivit andra reserv på det tredje sjukhuset. Lycka! Sedan dess har jag gått runt helt euforisk över att de ville ha mig. :-) Jag måste lämna besked i början av nästa vecka om vilket sjukhus jag vill ha. Valet är inte helt lätt, för båda sjukhusen har sina fördelar. Jag har lite ångest inför valet. Lyxångest.

4 kommentarer:

FiaLisa sa...

Grattis till dig med :)

ST-läkaren sa...

Tack detsamma! :-)

Anonym sa...

Grattis vad duktig du är :) det är du värd efter allt slit!!! Heja heja! Kram från en som uppskattar din blog väldigt mycket :)

Anonym sa...

Tänkte bara höra vad de ställde för frågor? Medicinska frågor? Lycka till!

Skicka en kommentar