torsdag 29 april 2010

Fråga om EKG-linjal

Läsarfråga: Vet du vart man kan få tag på en ny EKG-linjal? Jag fick en på EKG-undervisningen på termin 4, men nu har jag tappat bort den och jag har en tenta om två veckor och då jag behöver en linjal...!

Svar: Du kan skicka ett mail till AstraZeneca här, så skickar de en gratis. Det finns säkert fler läkemedelsföretag som ger ut gratis EKG-linjaler, men jag föredrar den som vi fick av kursledningen och den är från AstraZeneca. Det går säkert också bra att fråga någon av lärarna på kursen om de har någon extra linjal att ge bort. Det går även att köpa EKG-linjaler på internet och i medicinska bokhandlar, men det är ju onödigt att betala om man kan få en gratis. Lycka till med linjalen och tentan!

1 kommentar:

Medicinstudent sa...

Tack så mycket för tipset! Jag ska genast maila läkemedelsföretagen!

Skicka en kommentar