fredag 9 april 2010

Fredagstrött

Efter en hel vecka på en klinisk avdelningsplacering med många svårt sjuka patienter, så känner jag mig nu helt slut. Kanske beror det på att jag har börjat tidigare än vanligt på morgnarna. Kanske beror det på att jag hade påsklov förra veckan och inte har vant mig in i det vanliga arbetstempot än. Kanske beror det på att jag var tvungen att dela handledare med en kursare, som jag har svårt att stå ut med. Kanske beror det på att jag har matats med ny kunskap och nya intryck i en hel vecka. Kanske beror det på att jag har hört jobbiga livsöden och sett människor ligga för döden. Förmodligen beror det på en mix av alltihop.

Så fort jag lämnade sjukhusets svängdörrar på fredagseftermiddagen, så släppte dock en del av tröttheten och utbyttes som tur var mot en behaglig känsla. Helgen står för dörren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar