söndag 11 april 2010

Provledare

I helgen har det varit högskoleprov och jag jobbade som provledare. Jag tänkte att jag skulle hinna med att läsa jättemycket internmedicin under dagen, men där hade jag fel. När jag väl hade startat ett nytt block så hade jag svårt för att koncentrera mig på att läsa. Jag skulle säga till när det var 5 min kvar av skrivtiden och jag var rädd för att jag skulle missa det. Dessutom skulle jag hålla koll på att ingen försökte fuska. Därför vågade jag inte sjunka alltför djupt i böckerna och riskera att glömma bort tid och rum.

När det var rast kom några provdeltagare fram till mig och ställde lite frågor om mina studier. Jag berättade att jag läser till läkare på universitetet. Genast fick jag en liten nyfiken skara ungdomar runt mig. De ville också bli läkare berättade de, så frågorna om läkarprogrammet började hagla över mig i rummet. Det var roligt att få svara på frågor om utbildningen.

Det är kul att så många drömmer om att bli läkare och det är roligt att jag har fått möjlighet att uppfylla den drömmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar