lördag 5 mars 2011

Jag är förvånad över att säga det, men...

...urologi visade sig vara mer intressant än jag trodde. Efter jättebra undervisning och handledning på urologen så är jag väldigt nöjd med den placeringen. Jag har fått se TUR-P:ar, ESVL, uroterapi och en hel del andra operationer och undersökningar. Och givetvis känt på ett antal prostator.

Intrycket som handledarna och övrig personal gör påverkar mig ganska mycket har jag märkt. Jag hade en riktigt dålig placering på kardiologen under medicinkursen och är sedan dess helt avskräckt från att jobba med kardiologi, fastän jag egentligen tyckte att det var intressant. Urologi trodde jag aldrig skulle vara "min grej", men tack vare jättebra och pedagogiska handledare och en trevlig stämning i stort, så blev urologi riktigt spännande. Jag skulle kanske inte välja det som specialitet ändå, eftersom det nog finns andra inriktningar som jag tycker är mer intressanta, men urologi har växt ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar