söndag 20 mars 2011

Lyxproblem

Nu sitter jag i soffan uppkrupen med laptopen i knät och en kopp citronte i handen. Jag pratade nyss i telefon med min mamma om mitt intresse för anestesi. Som vanligt kom mor med kloka påpekanden - som narkosläkare har man tunga arbetspass med mycket jourer och obekväma arbetstider under hela karriären. Man får vara beredd på att jobba så mycket som varannan helg. Orkar jag verkligen med det? -Jo, egentligen skulle jag nog orka, men jag har å andra sidan väldigt svårt för att vända på dygnet och passar kanske därför bättre i en specialitet med mer regelbundna arbetstider. Som tur är så är det lång tid kvar innan jag måste välja specialitet. Som blivande läkare har jag ju det lyxproblemet att det finns "för mycket" intressanta inriktningar att välja mellan. :)

Helgen har varit lugn. Igår åt jag middag med några vänner och tittade på bio med sambon. I eftermiddag ska jag åka till svärföräldrarna och fika. Det ska bli trevligt. Imorgon fortsätter min VFU på anestesin. Då ska jag gå med en trevlig narkossjuksköterska som jag pratade med för några dagar sedan. Syftet är att jag ska lära mig mer om hennes arbete och få möjlighet att lära mig mer om hur maskinerna på anestesisidan fungerar.

2 kommentarer:

Kullan sa...

Anestesi verkar vara ett mycket intressant område! Håller på att läsa en kurs nu om teknik inom anestesi, kirurgi och intensivvård, väldigt spännande :)

ST-läkaren sa...

Det låter som en intressant kurs! :) Du kommer säkert att få nytta av den på både anestestin och andra områden.

Skicka en kommentar