fredag 11 mars 2011

Patientberöm

Operation visade sig vara ganska trevligt den här gången. Jag hamnade på en sal med trevlig personal och en helt okej handledare. Jag fick hålla i hakarna, bränna kärl och suturera. Igår var jag på studentmottagning där jag fick handlägga egna patienter. Jag fick t.ex. bedöma onda magar och ge information inför olika operationer. Efteråt fick jag beröm av min handledare, som tyckte att jag fick så fin kontakt med mina patienter. Dessutom hade en av mina patienter tagit tag i min handledare efter konsultationen (när jag redan hade gått) och berättat att jag var en väldigt pedagogisk och empatisk läkarkandidat. Det var roligt att höra. Varm av berömmet ska jag nu ta helgledigt.

I helgen är jag bortbjuden till några vänner för att äta middag och se finalen av Melodifestivalen. Jag vet inte riktigt vilken låt jag ska heja på. Jag har inte hittat någon favorit direkt.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Det måste vara roligt att få beröm av både patienter och handledare! Keep up your good work :)

ST-läkaren sa...

Ja, det är väldigt roligt att få beröm efter ett patientmöte. :) Det är ju en väldigt viktig del av läkaryrket att få till en bra konsultation med patienten.

Grattis till att ha klarat första duggan!

Skicka en kommentar